ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم روایتی شنیده نشده از سازندگان و بانیان قدیمی‌ترین کاشی‌های حرم مطهر رضوی نتیجه دوری از نماز نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد کلینیک مجازی مرکز مشاوره آستان قدس در سال جاری راه اندازی می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: تکلیف مدیران شهری، گره‌گشایی از زائران امام هشتم (ع) است | ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران اسلامی نگاهی به جایگاه کار و کارگر در فرهنگ دینی| دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

در سوگ خورشید کاظمین | زائران رضوی در روز شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) عزاداری کردند

  • کد خبر: ۲۱۰۴۶۰
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
در سوگ خورشید کاظمین | زائران رضوی در روز شهادت حضرت موسی بن جعفر (ع) عزاداری کردند
زائران حرم مطهر رضوی در روز شهادت هفتمین کوکب هدایت، حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) با حضور در حرم مطهر رضوی در سوگ شهادت این امام مظلوم اقامه عزا کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، روز شهادت هفتمین مولای شیعیان حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) است و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با دل‌هایی آکنده از اندوه و ماتم در حرم مطهر رضوی حضور یافتند تا با عرض تسلیت و عزاداری بر دل داغدار صاحب عزای این مصیبت و ماتم بزرگ مرهمی باشند.

در این روز پرماتم حرم مطهر رضوی یکپارچه سیاه‌پوش و عزادار است و بیرق‌های عزا بر در و دیوار حرم نصب شده است و هر زائر و مجاوری زمزمه «آجَرَکَ اَلله یا عَلی بنِ موسیَ الرِّضا» بر لب دارد.

شب گذشته نیز ویژه‌برنامه شب شهادت حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) ساعتی بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام‌وامسلمین سید روح‌الله موید، شاعر آیینی اهل بیت(ع) اشعاری در سوگ خورشید کاظمین قرائت و دل‌ها را روانه صحن و سرای این امام مظلوم کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین حسینی‌قمی، کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی نیز در این مراسم به بیان برخی از فضایل حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) پرداخت و گفت: در روایات اسلامی درباره ویژگی‌های این امام همام آمده است که ایشان عابدترین، عالم‌ترین و باسخاوت‌ترین افراد زمان خود بوده‌اند.

وی تصریح کرد: آن حضرت شب‌ها به عبادت خدا مشغول بودند و بعد از نافله شب، نماز صبح می‌خواندند و سپس مشغول تعقیبات نماز می‌شدند و یکی از ویژگی‌های بارز آن حضرت در عبادت، سجده‌های طولانی بود.

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: حضرت امام کاظم(ع) همچنین از عالم‌ترین افراد زمان خود بودند یعنی از نظر علم و دانش در بالاترین مرتبه قرار داشتند و یکی دیگر از ویژگی‌های آن حضرت سخاوت و انفاق در راه خدا بود.

وی ابراز کرد: ما هم باید به تاسی از آن حضرت از انفاق مال در راه خدا غافل نشویم و سفارش شده کسی که می‌خواهد انفاق کند بهتر است اقوام و خویشاوندان نزدیک خود را در اولویت قرار دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->